Friday, August 20, 2010

Persediaan Pengantin Lelaki Sebelum Berkahwin (persetujuan)






Pengantin lelaki akan mendapatkan persetujuan untuk berkahwin daripada ibu bapa pihak perempuan. kedua-dua pihak ibu bapa akan berbincang tentang jumlah mas kahwin, peruntukan meja dalam jamuan makan dan memilih hari yang paling sesuai untuk kahwin. Pihak lelaki akan mengambil gambar perkahwinan bersama pengantin perempuan.





Sebelum kahwin, pengantin lelaki juga akan membeli baju perkahwinan bersama pengantin perempuan. Selepas itu, pengantin lelaki akan menyediakan kad jemputan untuk menjemput semua pihak untuk menghadiri hari perkahwinan.

5 comments:

  1. rupa-rupanya cuma perkahwinan sahaja pun begitu susah, banyak perkara hendak disiapkan terlebih dahulu, namun menjadi pegantin lelaki lagi susah kerana haruslah membuat pelbagai keputusan/persiapan.

    ReplyDelete
  2. Terlalu banyak persiapan yang perlu disiapkan dahulu serta pengguna wang yang banyak semasa persiapan.Jika pengantin lelaki yang miskin macam mana pengantin tersebut nak sedia kesemua perkara?

    ReplyDelete
  3. saya baru tahu kalau adat bangsa cina pihak lelaki dan perempuan membeli baju perkahwinan bersama sama.

    blog ini telah menambah ilmu dan pengetahuan saya
    terima kasih

    ReplyDelete
  4. lelaki dan perempuan kena pergi bersama membeli baju perkahwinan.
    hal yang menarik, orang tua kena ikut tak?

    ReplyDelete
  5. kepada masriah : pihak orangtua juga boleh menemani membeli baju perkahwinan supaya lebih akrab dengan calon menantu.

    terima kasih telah membaca blog kami :)

    ReplyDelete

Flickr