Friday, August 20, 2010

Pengenalan




Apa itu PERKAHWINAN?


Mungkin anda telah bertemu dengan pasangan yang anda cintai.
Perkahwinan adalah hasil daripada percintaan. Namun begitu, ada sesetengahnya tidak mempunyai keyakinan untuk mengakhiri percintaan ke jinjang pelamin. Timbul perasaan ragu-ragu dan pelbagai persoalan kerana memikirkan alam rumah tangga penuh dengan tanggungjawab dan pelbagai dugaan. Sebagai bakal mempelai, anda perlu mengetahui beberapa jawapan yang tepat sebelum mengambil keputusan untuk berkahwin. Kami di SEHATI SEJIWA BERKASIH MESRA ingin berkongsi tentang adat resam perkahwinan bangsa Cina di Malaysia.


5 comments:

  1. cutenya,teruskan usaha kamu.

    ReplyDelete
  2. ya, memang betul, perkahwinan adalah hasil daripada percintaan.. di sini saya nak tahu adakah perkahwinan cina di Malaysia sama dengan perkahwinan cina di China?

    ReplyDelete
  3. Perkahwinan cina di Malayisia banyak bercorak perkahwinan kebaratan. Akan tetapi, upacara-upacara yang dijalankan seperti upacara minum teh dan lain-lain tetap diikuti. Secara keseluruhannya tiada perbezaan yang besar kerana zaman sudah berubah.

    ReplyDelete
  4. gerasi muda harus mengetahui makna benar perkahwinan! bagusnya hujah!

    ReplyDelete
  5. kebanyakkan generasi masa kini sentiasa mengikut perasaan mereka dan membuat keputusan berkahwin awal.Tetapi mereka tidak faham makna perkahwinan yang sebenar.

    ReplyDelete

Flickr